Цей рейтинг оцінює якість, рівність
доступу освіти та ефективність шкільної системи.
Дослідження за 2015 рік, опубліковане днями на
сайті ОЕСР, показує:
найкращі системи освіти у Сінгапурі, Японії, Естонії, Фінляндії та Канаді.
Під час проведення цього
дослідження, ОЕСР протестувала 540 тисяч школярів віком 15 років у 72 країнах
світу.
Перевірялись знання природничих
наук, математики, читання і вміння вирішувати проблеми.
Основний фокус був на природничих
науках, що пов’язано зі зростанням їх важливості у сучасному світі, зауважують
укладачі рейтингу.
Попри те, що витрати на початкову і
базову середню освіту в країнах ОЕСР зросли на 20% з 2006 року, лише 12 з 72
країн показали зростання своїх результатів PISA за цей проміжок часу.
Звіт показав, що країни з високими показниками мають: високі очікування від навчання
усіх учнів; сильний фокус на тому, аби мати хороших вчителів; вкладають кошти і
ресурси у розвиток шкіл і навчання учнів; вибудовують довготривалі стратегії.
Канада, Данія, Естонія, Гонконг
(Китай) і Макао (Китай) мають як високі
показники знань своїх учнів, так і рівний доступ освіти серед школярів.
Рівний доступ до якісної освіти
покращився у деяких країнах, особливо у США.
Але в Австрії, Чехії, Фінляндії,
Греції, Угорщині, Новій Зеландії ці показники погіршились - частка тих,
хто показав найвищі результати впала, тоді як кількість учнів з поганими
результатами зросла.
Найкраще
вчать. Зведений рейтинг
країн за результатами оцінювання
15-річних школярів у 72 країнах світу. У ТОП-і - Сінгапур, Японія,
Естонія, Тайвань, Фінляндія.
Як видно у
рейтингу, Фінляндія погіршила свої показники у
порівнянні з даними попереднього дослідження. Найбільше значення зі знаком
"-" у порівнянні з минулим дослідженням у природничих науках (-11
балів). Не набагато краще у Фінляндії і з математикою - показники впали на 10
балів (тепер у країни 511 балів).
До речі, у Польщі показники покращились + 3 бали з
природничих наук та читання, і +5 з математики
(Для
збільшення натисніть на зображення)
|
"PISA 2015" також
підкреслює, що в контексті масивних потоків інформації та швидких змін, тепер кожен має вміти "думати,
як науковець": могти
оцінити докази і робити висновки; розуміти, що наукова "правда" з
часом може змінитись через нові відкриття.
Дослідники PISA з’ясували, що учні у
великих школах показують кращі знання з природничих наук і більш ймовірно
оберуть професію, пов’язану за наукою, аніж ті, хто вчиться у менших школах.
Але школярі менших навчальних
закладів мають кращу дисципліну на уроках з природничих наук і з меншою
ймовірністю прогулюватимуть школу чи запізнюватимуться на навчання, аніж
школярі великих шкіл.
Як відомо, у 2018 році Україна вперше візьме участь у Програмі
міжнародного оцінювання учнів PISA, що проводиться під егідою Організації економічного
співробітництва і розвитку (ОЕСР).
Дослідження проводиться раз на три
роки й спрямоване на оцінювання систем
освіти в різних країнах світу на підставі тестування 15-річних учнів.
Україна долучається до більш ніж
80-ти країн, що беруть участь у PISA – 2018.
PISA дозволяє оцінити не пов’язані
безпосередньо зі шкільними програми компетенції учнів з читання, математики та
природничих дисциплін.
Тестування призначене для оцінювання
того, наскільки учень, який досяг
останнього етапу обов’язкової освіти, може застосувати свої знання в реальних
життєвих ситуаціях і готовий до повноцінної участі в житті суспільства.
Інформація, зібрана за допомогою
опитування учнів й адміністрацій шкіл, яке проводиться разом з тестуванням,
також є цінною й може допомогти аналітикам інтерпретувати його результати:
простежити зв’язок між тим, як учні виконують завдання PISA, і різноманітними
умовами їхнього життя і навчання.
Ідеться про такі чинники, як
міграційні процеси, гендерна політика, соціально-економічний стан, піклування і
підтримка з боку батьків, навчання в ранньому дитинстві, залучення до читання,
мотивація до навчання, а також здатність регулювати свою власну навчальну
поведінку, повага до інших.
Школи для участі в проекті PISA в
кожній країні обираються випадковим чином. Процедура відбору шкіл й учнів передбачає залучення значної кількості
учасників тестування з тією метою, щоб вибірка учнів відображала всю
різноманітність популяції 15-річних громадян країни-учасниці за різними
показниками.
Коментарі
Немає коментарів:
Дописати коментар