ЯК ПЕДАГОГИ ХОЧУТЬ НАВЧАТИСЯ
У FB було проведено опитування щодо освітніх потреб (287 респондентів). Рез-ти:
- найгірші форми самоосвіти: лекція, конференція, семінар
- найкращі: тренінг, дистанц. курс, вебінар
- найгірші методи самоосвіти: прослухати аудіозапис, прочитати статтю, переглянути схеми, таблиці
- найкращі: поспілкуватися з професіоналами, переглянути відео, виконати завдання в реальній практиці
ПРОФЕСІЙНІ ОНЛАЙН-СПІЛЬНОТИ
- Спільнота Facebook «Уміти вчити» – новини освіти, обмін досвідом, дискусії, корисні матеріали
- Мережа Microsoft «Партнерство в навчанні» – розробки уроків, навчальні курси, поради та ідеї щодо використання сервісів Microsoft у навчанні
- Спільнота «GEGUkraine» – ідеї, обговорення та поради щодо використання сервісів Google у навчанні
ДИСТАНЦІЙНІ КУРСИ
- Курси від Володимира КУХАРЕНКА – нерегулярні дистанційні курси про змішане навчання, кураторство змісту в онлайн-освіті та ін.
- EduGet – підготовка до ЗНО, особистісний розвиток, методика навчання та ін.
- Prometheus – візуалізація даних, цифрові комунікації, побудова діалогів, керівництво проектами та ін.
ТРЕНІНГИ
- Центр нової освіти Івана Іванова – тренди в освіті, розвиток коментенцій, інтерактивна дошка, хмарні технології та ін.
- Академія інноваційного розвитку освіти – STEM-технології, інструменти Google для педагога, скрайб-презентації та ін.
- Портали TRN.ua та LearnLifelong– оголошення про тренінги з різних тем по Україні.
ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ
- База Інтернет-ресурсів для освіти – добірка ресурсів за напрямками: створення дидактичних матеріалів, інструменти оцінювання, спільна робота тощо
- Сервіси для створення власних курсів (добірка ресурсів на Osvita.ua)
- Добірка ресурсів на Методичному порталі – корисні посилання за предметами викладання
ВЛАСНЕ ЦИФРОВЕ ПОРТФОЛІО
Щоб систематизувати власний професійний розвиток і відслідковувати прогрес, оберіть зручний спосіб публікації Портфоліо (https://sites.google.com/, http://ru.wix.com/, http://www.portfoliogen.com/, https://www.weebly.com/, https://www.blogger.com) та викладайте резюме, розробки уроків, дидактичні матеріали тощо. Усі матеріали будуть під рукою та працюватимуть на ваш імідж.
ЩО ЗАВАЖАЄ ПЕДАГОГУ РОЗВИВАТИСЯ ШВИДКО ТА ЕФЕКТИВНО?
- Брак часу: навчіться відкидати зайві справи, не робити чужу роботу, казати «Ні».
- Брак мотивації: знайдіть, заради чого навчатись і взагалі щось робити (наприклад, ризик втратити роботу)
- Брак ресурсів: спілкуйтесь з колегами, які активно навчаються, дізнавайтесь про нові джерела і способи самоосвіти.
Детальніше про секрети супер-педагога ТУТ.
10 КОРИСНИХ САЙТІВ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ
10. http://education-ua.org/ua/
6 ПОМИЛОК ПЕДАГОГІВ-ПОЧАТКІВЦІВ
Зазвичай педагоги-початківці (і не лише вони) допускають певні помилки, які частенько їх засмучують та іноді навіть змушують в собі засумніватися. Що це за помилки, як їх уникнути та як з ними впоратися? Читайте далі…
НЕВИПРАВДАНІ ОЧІКУВАННЯ
Якщо ви думаєте, що усі учні будуть слухняні та вчитимуться на відмінно, а батьки неодмінно прислухатимуться до порад та настанов, то ви помиляєтеся. Усі ми різні. З різними характерами, долями, обставинами і навіть настроєм у певний день. Тому що ми люди, а не роботи чи ляльки. Тому будьте готовими начитися спокійно сприймати і шибеників, і невдоволених мамусь чи татусів.
СПРИЙНЯТТЯ НА СВІЙ РАХУНОК НЕВДАЧ УЧНІВ
Пам’ятайте: відповідальність за дітей несуть насамперед їх батьки і що не завжди можна зарадити, якщо учень прогулює та не бажає вчитися. Не потрібно себе «накручувати», звинувачувати та «нести» проблему додому. Ви маєте навчитися розділяти роботу та особисте життя і не сприймати на особистий рахунок чергову «двійку» учня чи невиконане домашнє завдання.
КРАЙНОЩІ: ПАНІБРАТСТВО АБО АВТОРИТАРИЗМ
Деякі педагоги, прагнучи здобути авторитет та симпатію, дозоляють учням букувально «сісти собі на голову». Це хибний шлях, тому що пений момент ви відчуєте, що втратили контроль над ситуацією. Також не варто впадати в іншу крайність та бути надто суворими. Все ж учителя мають повуадати, а не трястися від страху у його присутності.
БАЙДУЖІСТЬ
Є педагоги з позицією «Як ви мені платите, так я і працюю», «А мені що більше за всіх потрібно» і т.д. Проте давайте будемо справедливими: ви самі обрали професію, влаштувалися на роботу, тому і від відповідальності не відхрещуйтеся. Тому якщо учень не хоче вчитися чи ігнорує ваш предмет – варто замислитися і зізнатися чесно, що і ваша вина у цьому є.
НЕВДАЛО ОБРАНЕ НАВАНТАЖЕННЯ
Тут також потрібно зуміти віднайти ту саму «золоту серединку». Якщо ви викладаєте свій предмет надто складно і завдання даєте на рівні ВНЗ, учні, не справляючись, втратять інтерес до предмету. Як і в тому випадку, коли на уроці можна «позіхати». Мозок має працювати, проте не перевантажуватися.
САМОВПЕВНЕНІСТЬ
Звичайно, треба цінувати себе як професіонала, проте зайва самповпевненість, твердження, що лише ваша думка правильна і т.п. може зіграти з вами злий жарт. Варто бути відкритими до нових знань й поважати думку інших, інакше це сприйматиметься як зверхність.
Немає коментарів:
Дописати коментар