Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

неділю, 2 серпня 2020 р.

Самоосвіта


У сучасному світі, де у більшості людей є доступ до інтернет мережі, бути освіченим спеціалістом у певній галузі – не означає закінчити університет та отримати державний диплом. Адже у віртуальному просторі є все необхідне, аби освоїти безліч спеціальностей. Звісно ж, лікарем ви через інтернет не станете, але, наприклад, можете вивчити основи дизайну, стати копірайтером чи освоїти базові знання з філософії.
Ось добірка різноманітних онлайн-ресурсів для самоосвіти:

«Прометеус»

Про Прометеус можна розповідати довго, адже надзвичайно якісні онлайн-курси від викладачів провідних українських вищих навчальних закладів. Бізнес-англійська, підготовка до ЗНО, фінансовий менеджмент, історія, культурологія, філософія, основи програмування та багато іншого ви можете знайти на цьому сайті. Після вивчення матеріалу ви проходите онлайн-тестування та отримуєте сертифікат затверджений викладачем курсу! Всі лекції викладаються українською мовою, а навчання та отримання електронного сертифікату є безкоштовними.

Languages

Існує багато онлайн-курсів з вивчення англійської, але це справжній скарб. На цьому сайті можна вивчати 50 різних мов! А викладають їх також на 25 мовах. Тож не залежно від того, якою є ваша рідна мова, українська чи російська, ви можете освоїти ще десятки мов безкоштовно. Також ресурс є універсальним не тільки у багатомовності: ви можете читати, дивитись відеолекції, завантажувати аудіоуроки, вибирати окремі теми для вивчення та вчитись із різних пристроїв!

«ВебПромоЕкспрес»

Ці відеолекції прийдуться до душі усім працівникам інформаційної сфери. Адже вони часто працюють віддалено і для підвищення кваліфікації тут є курси з журналістики, реклами, піару тощо.

EngVid

Цей сайт допоможе тим, хто вивчає англійську мову. Лекції від різних викладачів спрямовані як на базовий рівень знань так і на тих, хто же володіє англійською мовою на певному рівні. Також можна обрати лекції в залежності від власних потреб: є бізнес-англійська, англійська для подорожей, розмовна англійська, граматика та лекції, спрямовані допомогти скласти міжнародний тест на рівень знання англійської мови.

ED ERA

Нові якісні онлайн-курси українською мовою. Є лекції з різних тем: українська мова та література, 3Dмоделювання, вивчення основ прав людини тощо. Курси є безкоштовними, створені молодими спеціалістами різних галузей.

Освіта онлайн

Цей зручний сайт допоможе усім, хто готується до ЗНО, але не планує витрачати час та гроші на заняття з декількома репетиторами. Тут можна підготуватись до усіх потрібних предметів безкоштовно та не виходячи з дому. Проте безкоштовною є тільки певна частина кожного курсу, щоб його завершити, потрібно буде трошки витратитись, але це все рівно обійдеться значно дешевше за репетиторів.

Сoursera

Цей сайт містить курси з безлічі спеціальностей різними мовами, але навіть це у ньому не найкраще! Курси викладаються від провідних американських вишів. А ще, у разі вдалого складання тесту по закінченню курсу, ви отримуєте затверджений сертифікат. Можна безкоштовно, прямо із дому, навчатись в престижному американському навчальному закладі, уявляєте?

ВУМ

40 безкоштовних онлайн-курсів українською мовою. Містить не лише різні лекції з певних спеціальностей та галузей, а й наприклад, навчить правильно розподіляти сімейний бюджет чи контролювати виконання роботи державними установами (наприклад, ЖКХ чи міськрадою).

DOU

Сайт містить не тільки світові та вітчизняні новини IT-сфери, але і добірку прекрасних тематичних курсів. Його зручність полягає в тому, що можна знайти курси як українською, так і російською мовами. Тож якщо ви мріяли навчитись основам програмування чи стати веб-дизайнером, то це чудовий сайт для старту!

Відкрита освіта

Це російський сайт відкритих онлайн-курсів для самоосвіти від провідних ВУЗів РФ, тож просимо відійти від екранів усіх хто бойкотує російське. Для тих же, хто вважає, що платити за курси не потрібно, а значить ними можна і скористатись, сайт пропонує понад 60 безкоштовних курсів з різних предметів та спеціальностей, як для початківців, так і для тих, в кого вже є базові знання. По закінченню курсу також можна отримати сертифікат.

Рolskijazyk

Ресурс спеціалізується на вивченні польської мови. Викладається російською та українською мовами. Спонсорується МЗС Польщі та є абсолютно безкоштовним для усіх бажаючих почати вчити польську. Буде корисним і тим, хто вже почав вчити цю мову, але розрахований навіть на тих, хто взявся вивчати польську з нуля.

Рrogrammr

Курси для безкоштовного навчання програмістів. Не просто лекції, а й практичні завдання. Для цих курсів потрібно мати знання англійської мови (це обов’язково для усіх, хто планує займатись програмуванням), але його головний бонус у тому, що сайт містить практичні завдання за які ви можете отримати грошову винагороду. Це може стати додатковою мотивацією вивчати програмування.

Рhotoshopsecrets

А ось і ресурс для тих, хто мріє навчитись користуватись фотошопом для роботи. Ці курси допоможуть оволодіти програмою, навіть якщо ви новачок.

Лекторіум

Ще одні курси від російських навчальних закладів, також безкоштовні. Сайт містить лекції з найрізноманітніших предметів та тем і кожен знайде там для себе щось корисне.

Platzi

А останній сайт із цього списку спеціально для читачів, які вже володіють англійською мовою. Адже саме нею на цьому ресурсі викладають курси з дизайну, ведення бізнесу, програмування та іншого. Окрім того, ви можете пройти тест на ваш рівень володіння вже отриманими навичками із цих спеціальностей.
Маючи доступ до інтернету та бажання, прочитавши цю добірку, тільки лінивий не візьметься за освоєння нових знань! Тож обирайте курси, які вас найбільше цікавлять та поспішайте зайнятись самоосвітою. Бо поки ви сидите без діла, інші вже навчаються та стають спеціалістами.
Коментарі

15 сайтів, на яких можна завантажити безкоштовні електронні книги


Зазвичай, пошук сайтів, на яких можна завантажити книги чи то українською, чи іноземною мовою займає більше часу та зусиль, ніж на завантаження самих книг.

Тому пропоную вам добірку сайтів, де можна завантажити художні та наукові книги українських та зарубіжних авторів без реєстрації, надсилання смс та інших ускладнень.

Книги українською мовою

Українська мова – це мова не тільки українців, спілкуватися нею мають право мешканці України всіх національностей з потреби гуртуватися, з необхідності доходити порозуміння й ладу в спільному домі (Віталій Радчук)
Книги таких сучасник авторів як Василь Шкляр, Люко Дашвар, Любко Дереш та багатьох інших, а також всесвітньовідомі класичні твори Віктора Гюго, Еріха Марії Ремарка, Оноре де Бальзака та ще чимало інших авторів, книгами яких ви захоплюєтесь, ви зможете знайти і завантажити на цих сайтах:

Книги російською мовою

Захоплюєтесь поезією Олександра Пушкіна, вкотре хочеться перечитати «Майстра та Маргариту» чи Вам просто хочеться читати класику, наукову літературу, книги з мистецтва, історії, психології в перекладі на російську мову, тоді завантажуйте їх тут:

 Книги англійською мовою

Ні ви, ні я не розмовляю англійською, але є деякі речі, які можна сказати тільки англійською мовою (Аравінд Адіга)
Англійська мова є однією з найбільш розповсюджених мов у світі, державною мовою багатьох держав та мовою міжнародного спілкування. Її знання значно допомагає Вам як у повсякденному житті, так і, скажімо, коли Ви подорожуєте чи проходите співбесіду при працевлаштуванні. Тому не забувайте поповнювати свій словниковий запас:

Книги польською мовою

Польська мова має правопис в сто разів легший, ніж в інших мовах світу! Навіть граматика не така вже й складна. (Jan Miodek)
Польська мова хоч і дуже схожа на нашу рідну – українську, та все ж має слова, які зовсім вже не співзвучні із знайомими нам відповідниками. Як на мене, польська мова є цікавою та приємною для слуху, переконайтесь:

 Книги французькою мовою

Скажи, що кохаєш мене і скажи це французькою. (Jarod Kintz)
Французька – мова кохання. З чим асоціюється ця мова у вас: з французьким поцілунком, смачними круасанами, Парижем та Ейфелевою вежею, променадами над Сеною? Відчуйте милозвучність та всю красу французької, читаючи книги за чашечкою кави з круасанами, закутавшись у плед:

Коментарі

Проблема булінгу



Коментарі

12 ОЗНАК ТОГО, ЩО ВИ ВЧИТЕЛЬ:

1. Ви несете з дому все, що може вам стати в нагоді на робочому місці.
2. Ви приносите в будинок масу непотрібного з точки зору нормальних людей, ваших рідних і близьких, які з побоюванням спостерігають за тим, як невідворотно зростає гора макулатури у вашій квартирі.
3. Ваша сім'я принесена в жертву освіти, вона теж працює з вами, хоча і не числиться в штаті.
4. Кожна неформальна зустріч з колегами неминуче переростає в міні-педраду, незважаючи на те, що ви весь час домовляєтесь про школу не говорити.
5. Чужих грошей у вашій сумочці завжди більше, ніж своїх.
6. Ви схоплюєтеся серед ночі, щоб записати чергову геніальну ідею до завтрашнього уроку.
7. Ваш будинок вже задихається від вазочок і інших непотрібних дрібничок, викинути які вам не дозволяє совість - подарунки же.
8. З вами вітається половина району і ця ж половина оцінює - як ви, де ви і з ким ви?
9. Ви вмієте фарбувати, клеїти, забивати цвяхи, лагодити меблі, працювати до ранку, умовляти, прощати, ходити на роботу хворим і входити в чиєсь положення.
10. Ви не вмієте: толково відпочивати, говорити «ні» адміністрації, проходити повз книжкових прилавків.
11. У вашому житті в п'ять разів більше приводів для святкування, ніж у інших, - початок навчального року, початок чверті, кінець чверті - і в п'ять разів більше приводів для головного болю - початок навчального року, початок чверті, кінець чверті.
12. Купуючи сумочку, ви перш за все дивитися не на її дизайн, а на її місткість, щоб туди вміщалося якомога більше зошитів!

Коментарі

Як впізнати вчителя...

1. Приходить на роботу на годину раніше, і ви його завжди можете зустріти по дорозі на вашу роботу.
2. Йде з роботи на кілька годин пізніше, і ви його завжди можете зустріти по дорозі з вашої роботи.
3. У будь-який момент і в будь-якому місці (на вулиці, в автобусі, в магазині ...) до нього можна звернутися і отримати вичерпну консультацію.
4. У будь-який час доби йому можна зателефонувати і отримати вичерпну інформацію.
5. Охоче роздає всім бажаючим номер свого мобільного і домашнього телефонів зі словами: "Телефонуйте в будь-який час!"
6. У будь-який час доби можна зайти до нього додому і отримати вичерпну консультацію.
7. Завжди буває вдома (якщо тільки не на роботі!)
8. Працює без відпусток.
9. Якщо і бере відпустку, то може прийти на роботу по першому Вашому дзвінку.
10. Готовий прийти на роботу в будь-який час доби. Він ніколи не втомлюється і ніколи не спить.
11. І взагалі - він свій хлопець. Його поплескаєш по плечу, скажеш: "Треба!" - І він все зробить.
12. Одинокий (адже сім'я забирає його час в учнів).
13. Бажано, щоб і не витрачав час на створення сім'ї.
14. Бажано - робот. Щоб не втомлювався, не спав, не їв, працював від мережі або батарейки, не хворів і не засмучувався при хамському до нього зверненні.
15. Ніколи не їсть, а тому не має перерви навіть для прийняття їжі, вже не кажучи про обідню перерву.
16. У силу відсутності потреби в їжі і сні, а також сім'ї, живе в школі.
17. Не потребує зарплати. А навіщо вона йому, якщо вчитель - це покликання?

Коментарі

ПРАВИЛА ВИХІДНОГО ДНЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ


1. Вихідний для того, щоб відпочивати.
2. Полюби свою постіль, як самого себе.
3. Якщо бачиш, що хтось відпочиває – допоможи йому.
4. Відпочивай удень, щоб можна було спати вночі.
5. Робота – це святе, не чіпайте її у вихідний.
6. Якщо можеш що-небудь зробити в понеділок – не роби цього у вихідний.
7. Працюй якомога менше, нехай хтось інший за тебе попрацює.
8. Заспокойся, від відпочинку ще ніхто не помирав.
9. Якщо виникає бажання попрацювати – ляж, поспи, і все мине.
10. У вихідний є тільки одне заняття – робити щасливими інших.
4. Відпочивай удень, щоб можна було спати вночі.
5. Робота – це святе, не чіпайте її у вихідний.
6. Якщо можеш що-небудь зробити в понеділок – не роби цього у вихідний.
7. Працюй якомога менше, нехай хтось інший за тебе попрацює.
8. Заспокойся, від відпочинку ще ніхто не помирав.
9. Якщо виникає бажання попрацювати – ляж, поспи, і все мине.
10. У вихідний є тільки одне заняття – робити щасливими інших.



Коментарі

Для веселого настрою

ЖАРТІВЛИВА ПРИТЧА ПРО ВЧИТЕЛЯ!

Коли народився новий учитель, до його колиски спустилися три феї.
І сказала перша фея: “Ти будеш вічно молодий, бо поруч з тобою завжди будуть діти.”
І сказала друга фея: “Ти будеш, гарна думками і душею, тому що немає шляхетнішого покликання дарувати своє серце дітям.”
І сказала третя фея: “Ти будеш, безсмертний, тому що ти продовжиш своє життя у своїх учнях.”
Але тут до колиски спустилася четверта фея, зла, і похмурим голосом проверещала: Але ти вічно будеш перевіряти зошити, робочий день твій буде 8 годин до обіду і 8 годин після, всі думки твої будуть в школі і тільки про школу і ніколи ти не заспокоїшся. Так що, вибирай, доки не пізно!
Вчитель: “Пізно, ця фея завжди з”являється занадто пізно, і ті вчителі, які вирішили пов’язати своє життя зі школою, з дітьми, ніколи не змінять цієї прекрасної професії.”

33 ДУМКИ ПРО ВЧИТЕЛЯ І ОДИН ТОСТ ЗА ПРЕДСТАВНИКІВ ПРОФЕСІЇ


1. Професія від Бога одна – Учитель. Всі інші – від учителя.
2. Учитель не професія – це доля.
3. Останнім у суспільстві втрачає сором учитель. Після цього воно вже як цивілізоване не існує.
4. Найсамотніша людина у класі – учитель.
5. Учительська заробітна платня – це маленька винагорода за професійну шкідливість. А де ж сама зарплата?
6. Навіть у найпохмуріші часи учитель має залишатися оптимістом.
7. Найвища мета вчителя – врятувати мрію учня.
8. Школа тримається не на трьох китах, а на одному верблюді.
9. Людина, яка обрала професію вчителя, схожа на самогубця.
10. Колись перед учителем знімали капелюха, тепер перед усіма він змушений кланятись.
11. Учитель нічого не виробляє, крім майбутнього.
12. Найважче для вчителя – обрати собі нове життя після останнього для нього дзвоника.
13. Що б не вигадали у Міністерстві – у клас заходить учитель.
14. Жодні технології не змінять головного: учитель повинен заходити до класу з посмішкою і кожен урок починати по-новому.
15. Якщо ми хочемо, щоб учитель любив учня, необхідно, щоб хтось любив учителя!
16. Якщо вчитися потрібно для того, щоб гарно жити, то всі вчителі – неуки.
17. За освіту відповідає учитель, за її відсутність – Міністерство.
18. Чем отличается цирковая лошадь от учителя? Лошадь гоняют по кругу, а учителя туда-сюда.
19. Людину, яка все життя виконує домашні завдання, називають учителем.
20. Учитель має бути не вказівним знаком на дорозі, а попутчиком для дітей.
21. Майстерність учителя історії – як не збрехати під час вивчення неправди.
22. Бути сучасним учителем означає вміти формулювати нові запитання.
23. Справжній учитель той, хто, знаючи старе, навчає новому.
24. У вчителі потрібно відбирати тих, хто народився “наперед”, тобто “на завтра”. А навчати їх повинні ті, хто народилися “на післязавтра”. Всього лиш…
25. Учитель має стати другом учневі. Клас – це вже не стіл і парти, це місце, де має народжуватися Думка, де один одного поважають і люблять. Жодні технології, прилади та методи не замінять теплого слова, співчутливого погляду і дружнього потиску руки.
26. Кожен випускний клас для вчителя – ще одне прожите життя. І так важко починати нове.
27. Учитель – “той, хто зберігає тепло”…
28. Учителі в нас одні, а помилки різні…
29. Якщо у школі серед учителів буде хоча б одна висока і чиста особистість – для дитячої душі цього достатньо.
30. Учитель, здатний посміхатися, і є професіоналом.
31. Не йдіть до школи, якщо не маєте потреби любити дітей.
32. У вчителя одна надія – учні.
33. Потрібна стаття у Кримінальному Кодексі, яка б передбачала прилюдне покарання за моральне, матеріальне та психологічне приниження вчителя. Стосується керівників усіх рівнів. Приниження вчителя – нанесення шкоди суспільству. За це треба карати.
Тост за вчителів:
“Щоб там не було, давайте збережемо гідність. Терпіти та жити. Та ну їх усіх! Ми найщасливіші, якщо нас люблять діти. Давайте берегти один одного. Менше заздрити і більше розуміти, частіше посміхатися і менше зловтішатися за спинами. А скільки нас, красивих і розумних, добрих і вірних! Нас взагалі багато, і ми дуже потрібні. Так що посміхнемось – і в клас. Там нас чекають діти. За них і за нас!”.
Коментарі

Харизматичність вчителя

Проте, іноді розумні, освічені вчителі не викликають у оточуючих почуття людського братерства, духовного єднання. Такі вчителі люблять свій предмет більше, ніж учнів. Вони нібито віддалені від школярів, неприступні, недосяжні. Такому вчителеві бракує харизматичності.
Ця сила — чарівність, здатність заволодіти увагою, почуттями, розумом, уявою інших. У чому полягає таємниця харизматичності?
Давньогрецький філософ Сократ мав настільки значний вплив на своїх учнів, нібито володів якоюсь магічною силою.

Чарівна людина вміє вести за собою, спонукаючи оточуючих наслідувати її в усьому.
У чарівності проявляються внутрішня краса людини, її самобутність, співпереживання оточуючим, гідність.

Основна ознака чарівності — щирість, результатом якої є довіри учня. Жодної неправди, жодної фальші — ані у словах, ані у поведінці.
Учителеві необхідно розвивати в собі вміння володіти своїми иочуттями, залишаючись щирим.
Педагогічна чарівність неможлива без ідейної зрілості: учитель ішає, чого він очікує від учнів сьогодні, завтра та в майбутньому.

САМОБУТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ

Учитель повинен бути самобутнім, оригінальним. В арсеналі такого вчителя завжди є найновіші психологічні, педагогічні, методичні знахідки, які він активно використовує під час уроку.

 ВЧИТЕЛЬСЬКА ІМПРОВІЗАЦІЯ

Спілкування з учнями — це завжди творчість. Учитель заздалегідь формулює очікування від уроку, але реальна зустріч з учнями може змінити його очікування. Отже, учитель-артист імпровізує, поводиться невимушено. Школярів у всі часи при- иаблював творчий пошук і можливість приймати рішення. Але Імпровізація вимагає від учителя максимального контакту й від¬гуку аудиторії. Такий контакт можливий тільки за умови вільного володіння предметом.
Імпровізація — це майстерність, а професійна майстерність потребує багаторічної внутрішньої підготовки, накопичення до- і піду та вдосконалення.

 ОБРАЗНІСТЬ МОВЛЕННЯ ВЧИТЕЛЯ

Сучасний школяр чуйніший до естетики слів. Слухаючи ра¬діо, читаючи газети, журнали, книги, переглядаючи телепередачі, учні пізнають красу й силу слова. Вони переконані у тому, що кожний учитель — математики, літератури, фізики або історії— повинен уміти «словом запалити серця», тому його слово має бути художнім, виразним.
Школярі краще розуміють предмет, урок, виступ, якщо вчитель, сполучаючи у своїх розповідях обов’язкову точність і докладність доказів, висловлюється професійно й разом із тим образно.
Образне мовлення вчителя повинна бути строгим, але на¬уковості необхідно надати цікавої форми, позбавити повчально-канцелярських зворотів, зайвих перекручувань. Також воно має бути емоційним, індивідуальним.
На образність мовлення впливає здатність учителя чітко вимовляти слова, приємність, звучність та мелодійність голосу, багатство інтонацій.

Мовлення вчителя не повинне бути квапливим. Школярі завжди звертають увагу на дикцію вчителя, її чіткість, ясність, милозвучність, мелодійність. Інтонація виражає стан мовця: подив, прикрість, радість тощо. У мовленні відбиваються не тільки духовний світ педагога, але й освіченість та моральні якості, самобутність, артистизм.
Однотонний (постійно високий або постійно низький) голос не дозволяє вчителеві-початківцю ритмізувати своє мовлення (тобто підвищувати або знижувати гучність та тривалість звуків), від цього страждає й мелодика мовлення.
Бідність мелодики робить мовлення безглуздим, бідний ритм призводить до байдужого мовлення, тому що мелодика є музичним початком думки, ритм — музичним початком енергії, а тембр — музичним початком почуттів. Чим яскравішими є ці елементи, тим музичнішим, художнішим, виразнішим та ціка¬вішим стає мовлення.

ПЛАСТИКА ВЧИТЕЛЯ

Пластика — це мова рухів, виразність тіла, уміння використовувати його особливості.
А. С. Макаренко визначив пластичну культуру як органічний елемент педагогічних здібностей. За його переконанням, учитель повинен володіти мімікою, стримувати свій настрій, контролювати жести.
Учителеві необхідно вчитися й не соромитися виражати своє ставлення, переживання, настрій до події, про яку йдеться, через жести, міміку, голос. «Внутрішній апарат почуттів» дорівнює «тілесному апарату».
Це є необхідною умовою творчої роботи.


Турбота про психологічне здоров'я




13 ФРАЗ, ЯКІ НЕОБХІДНО УНИКАТИ КОЖНОМУ ВЧИТЕЛЕВІ

Декотрі з цих фраз відображають бажання вчителя завжди все контролювати, деякі стосуються мотивації, а інші – вміння управляти класом. Усі є наслідком затаєної злості або роздратування вчителя. Спробуймо вилучити ці фрази з нашого вжитку.
1.«У тебе ж є потенціал, чому ти його не використовуєш?»
Така ремарка зачіпає учнів до глибини душі, і, якщо деякі з них приймуть її як виклик та краще старатимуться, інші – зовсім втратять мотивацію. Рекомендую більш мотиваційне формулювання: «Як мені допомогти тобі повністю розкрити свій потенціал?»
2.«Ти мене розчарував(-ла)»
Звісно, деколи нас розчаровують вчинки наших учнів. І про це потрібно говорити. Проте, важливим є те, як про це говорити. Проблемою у фразі «Ти мене розчарував(-ла)» є те, що вона апелює до минулого. Натомість, запропонуйте дитині поглянути на майбутнє. До прикладу, «Як ти вважаєш, яке рішення/реакція/поведінка буде кращим, якщо подібна ситуація повториться?»
3.«Що ти сказав(-ла)?»
Це питання може вирватись у вчителя по завершенні особистої розмови з дитиною у відповідь на нерозбірливе бурмотіння учня. «Що ти сказа(ла)?» стане запрошенням у суперечку. Чи Вам дійсно необхідно знати, що саме дитина пробурмотіла? Деколи краще проігнорувати цей приглушений коментар. Не обов’язково за Вами мусить бути останнє слово.
4. «Якщо я зроблю виключення для тебе, то всім так захочеться»
Ел Мендлер (Al Mendler) у книзі “Диспипліна без приниження” (“Discipline With Dignity”) відстоює переконання, що справедливі правила не є однаковими для всіх. Ви не можете ставитись до всіх однаково та вважати себе справедливим. Кожен учень є різним, і тому різні підходи працюють з різними дітьми. А тим більше, що ніхто не хоче, щоб його вважали вискочкою. Кращим формулюванням буде «Я не впевнений(а), що можу це зробити (дозволити і т.д.), проте, я постараюсь врахувати твої побажання».
5.«Це суперечить правилам»
Правила впливають на поведінку. Людина обирає ту чи іншу лінію поведінки, щоб вирішити проблему. Деякі з варіантів поведінки можуть бути в рамках правил. Спробуйте казати «Подумаймо, чи є спосіб врахувати твої потреби/побажання в межах правил».
6.«Твій брат (сестра) був(-ла) кращим, ніж ти»
Ніколи не порівнюйте братів чи сестер, ні у позитивному, ні у негативному сенсі. Такі порівняння є двома сторонами однієї монети і вони приведуть лише до проблем.
7.«Подивіться, Олег вже сидить»
Це відверта маніпуляція з метою втихомирення класу. Використовуючи різного роду маніпуляції. Ви вчите своїх учнів, що ці маніпуляції працюють і з їх допомогою можна добиватись бажаного в житті. Краще сказати прямо: «Клас, прошу сісти». До того ж, будь-який учень, виставлений Вами напоказ буде Вас зневажати та, як наслідок, закриється від Вас. 
8.«Ти ніколи нічого не досягнеш».
Це не лише дуже образлива фраза, але й неправдива. Скільки успішних людей чули таке в свою сторону? Скільком з вас таке казали?
9.«Ти за кого себе маєш?»
Чи Ви справді хочете почути відповідь на це питання, чи ставите його, щоб дати сигнал – «ти не такий важливий як я!»? Така фраза є зарозумілою та буде сприйнята з опором.
10.«Ти коли-небудь припиниш говорити?»
Це дуже зверхній спосіб попросити учня перестати говорити. Ніколи не вживайте фраз, що починаються з «Ти коли-небуть______?» (напр. «слухатимеш мене», «виконуватимеш домашнє завдання», «заспокоїшся»). Уникайте сарказму, прямо кажіть, що відчуваєте.
11. «Я зараз зайнятий(-а)»
Не варто так грубо обривати учня, коли Ви йому потрібні. Краще використати фразу: «Я зараз досить зайнятий(-а), але ти для мене дуже важливий(-а). Якщо твоє прохання не термінове, спробуймо домовитись на інший час. Мені справді цікаво почути, що тебе тривожить (або «про що ти думаєш», «про що хочеш поговорити»)» Таким чином Ви покажете, що вам не байдуже.
12.«Ніхто не йде на перерву (додому), поки ______ не визнає ______»
Колективне покарання не найкраща ідея. Є багато причин, чому варто уникати колективного покарання, проте найважливішою є така: якщо ми хочемо навчити дітей брати відповідальність, за свої вчинки, то їм необхідно чітко розуміти наслідки своєї поведінки. Якщо діти покарані за те, чого не робили, вони сприймають світ як несправедливе місце, де наслідки не залежать від поведінки. А це не те, що ми б хотіли нашим учням донести.
13.«Що з тобою не так?»
Це питання насправді означає, що дитина «дефективна» чи недосконала. Проте, ми всі недосконалі, тому таке питання задумувалось як приниження. Що ж Ви очікуєте почути у відповідь? «Мої батьки мене ненавидять»? Багато спеціалістів кажуть, що кожен з нас є найкращою версією себе. Кращим виходом буде сказати: «Я бачу, що у тебе є проблема. Спробуймо разом шукати вирішення».
Вчителя можна зрозуміти, коли він/вона говорить якусь з вище перелічених фраз двічі-тричі протягом року через втрату над собою контролю чи роздратування. Такий рідкісний емоційний випад не змінить ставлення більшості учнів до вчителя, якого вони поважають та люблять. Проте, якщо довіру не було досягнуто, учням складно пробачити несправедливі приниження та звинувачення. З іншого боку, ми можемо сказати щось приємне чи нейтральне, що сприйметься як образа. Таких випадків не уникнути. Проте, ми можемо припинити навмисно говорити образливі речі.


Звернення учнів до вчителів 
Секрети встановлення добрих стосунків між учителями та учнем


 Спілкуйтеся з нами якомога більше, особливо в позаурочний час. Ми хочемо знати вас краще.
 Цікавтеся стосунками у нашому колективі. Пам’ятайте, якщо ви будете знати хто з однолітків є для нас авторитетом, це допоможе вам на уроках.
 Пригадайте себе в дитинстві та пізнайте себе колишнього в нас! Давайте вчитися один у одного! Будь ласка, відчуйте нас, сприймайте нас такими, якими ми є, зрозумійте наш внутрішній світ. Тоді ви зможете передбачити нашу поведінку чи реакції.
 Пам’ятайте, що добрі стосунки легко руйнуються, їх треба постійно підживлювати. Дрібниць тут не буває. Щоб зміцнити наші добрі стосунки, давайте разом шукати спільні інтереси та потреби.
 Не обманюйте нашої довіри. Її важко завоювати та легко втратити. Будьте чесні з нами.
 Примушуйте нас до чогось лише тоді, коли всі інші засоби впливу виявилися марними. Бо інакше ми можемо сприйняти це як посягання на нашу свободу особистості.
 Вимагайте щось від нас з повагою. Нам легше сприйняти вимоги, якщо ви робити їх у ввічливій формі: вимоги-прохання, вимоги-поради.
 Не будьте безапеляційними в своїх покараннях!
 Ми любимо тих вчителей, які посміхаються та в яких є почуття гумору.
 Зрозумійте, що часто ми мовчемо не від незнання предмета, а від страху перед аудиторією. Пригадайте свої перші уроки.
 Викликаючи в нас почуття страху, ви принижуєте себе та нас. Ми починаємо хвилюватися та нічого не розуміємо. Подумки полічить до 10, перш ніж викликати наших батьків, робити запис у щоденнику чи відсилати нас до завуча: а чи не розписуєтесь ви у власному безсиллі?
 Пояснюючи - переконуйте нас, дивіться на нас, не кричить - в нас ще п’ять уроків.
 Зрозумійте, ваш предмет - важливий, але він не центр Землі, є ще й інші!…Не намагайтеся перекласти на домашнє завдання те, чого ви самі не встигли на уроці.
 Не стрижіть нас, будь ласка, під один гребінь. Адже ми всі різні!
 Памятайте: те, наскільки легко нам вивчати ваш предмет залежить тільки від 

вас.
Коментарі

Найважливіші принципи роботи педагога

Постійна дисципліна — основна складова керування класом.
·         Успішні вчителі-керівники протягом усіх уроків гармонійно поєднують плавні перерви під час викладання матеріалу й підтримку мотивації кожного учня.
·         Уміння працювати в режимі багатьох завдань — стан успішного уроку.
·         Навички керування класом містять уміння використовувати простір класної кімнати (заплановане переміщення класом у певні моменти уроку, для того щоб привернути увагу учнів до важливого висновку, проблеми, підсумку вивчення теми).
·         Високопрофесійний учитель запобігає найменшій проблемі, перш ніж вона стане значним ускладненням.
·         Гарантією успіху також є здатність учителя підвищити залученість учнів до процесу навчання та отримати користь із кожного моменту навчання.
·         Про успішного вчителя говорять, що «в нього є очі на потилиці».
Коментарі

Топ-двадцятка корисних порад

1.       Умійте радіти маленьким успіхам своїх учнів і співпереживати їх невдачам.
2.       Ви дуже близька людина для свого учня. Намагайтеся, щоб він був завжди відкритий для вас. Станьте йому другом і наставником.
3.       Не бійтеся зізнатися у своєму незнанні якогось питання. Разом із учнем перебувайте у постійному пошуку. Допоможіть учневі повірити в себе, у його успіх. Завдяки цьому він багато що зможе подолати.
4.       Не вимагайте на уроці ідеальної дисципліни. Не будьте авторитарним! Пам’ятайте: урок — це частина життя дитини, яка не повинна бути скутою і затисненою. Формуйте в учневі особистість — відкриту, захоплену, розкуту, здатну творити, усебічно розвинену.
5.       Прагніть до того, щоб ваші уроки не стали шаблонними, проведеними за трафаретом. Нехай на уроках здійснюються відкриття, народжуються істини, підкоряються вершини, тривають пошуки.
6.       Кожна зустріч з учителем повинна стати для батьків корисною і результативною, кожні батьківські збори — озброїти їх новими знаннями з педагогіки, психології, процесу навчання.
7.       Заходьте до класу з посмішкою. Зустрічаючись, зазирніть кожному в очі, дізнайтеся його настрій і підтримайте, якщо йому сумно.
8.       Несіть дітям добру енергію і завжди пам’ятайте, що «учень — це не ємність, яку необхідно наповнити, а факел, який потрібно запалити».
9.       Пам’ятайте: низькі оцінки дуже шкідливі для формування характеру. Не захоплюйтеся ними. Шукайте можливість знайти шляхи подолання невдачі.
10.   Кожен ваш урок повинен бути нехай маленьким, але кроком уперед, до пізнавання нового, невідомого.
11.   Учень в навчанні завжди повинен долати труднощі — тільки труднощі розвивають здібності, необхідні для їх подолання. Не передайте куті меду у визначенні планки труднощів для учнів: вона не повинна бути завищеною або заниженою.
12.   Навчайте своїх учнів трудитися. Не шукайте легкого шляху в навчанні, але пам’ятайте, як важливо підтримати, підбадьорити, опинитися поруч у важкій ситуації. Відчувайте, де необхідні ваше плече, ваші знання, ваш досвід.
13.   Якщо з-поміж двох балів думаєте, який обрати,— не сумнівайтеся, поставте вищий! Повірте в дитину! Окриліть її та обнадійте!
14.   Не приховуйте від дітей своїх добрих почуттів, але пам’ятайте: ніколи не повинно бути особливого місця для «мазунчиків».
15.   Намагайтеся в кожній дитині побачити призначене їй, відкрийте її для неї самої та розвиньте у ній те приховане, про що вона й не підозрює.
16.   Пам’ятайте: дитині повинно бути цікаво на уроці. Тільки за цих умов дитина стає уважною.
17.   У спілкуванні з батьками своїх учнів пам’ятайте, що їх діти — найдорожче для них у житті. Будьте розумними й тактовними. Знаходьте потрібні слова. Намагайтеся не образити і не принизити їх гідності.
18.   Не бійтеся вибачитися, якщо були неправі. Ваш авторитет в очах учнів тільки підвищиться. Будьте терплячими також до їх помилок.
19.   Живіть із дітьми повним життям. Радійте й засмучуйтеся разом із ними. Захоплюйтеся і дивуйтеся. Жартуйте і наставляйте. Учіть бути нетерплячими до брехні й насильства. Учіть справедливості, завзятості, правдивості.
20.   Будьте завжди витриманими, терплячими, урівноваженими.

Коментарі