Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

субота, 29 листопада 2014 р.

Додаток до уроку 7 клас



                                                     Завдання залізо

Доповни записи:

Хімічний символ Феруму -            .
Відносна атомна маса Феруму -             , Ar(  ) =    
Ферум -                елемент, який утворює просту речовину – метал             . У сполуках Ферум найчастіше виявляє значення валентності            і            . Ферум трапляється в природі переважно у складі руд. Найважливіші руди Феруму – магнетит              ,   гематит                      , лимоніт            , гетит                 . У гірських породах дуже рідко трапляється                      залізо. Сполуками Феруму живляться колонії бактерій. Неабияку роль такі бактерії відіграють в утворенні покладів деяких                    . Ферум – життєво важливий елемент. Він бере участь у перенесенні                    від легенів до тканин організму.

Задача: Препарат « Гемофер» містить ферум (ІІ) хлорид. Склади хімічну формулу цієї сполуки та обчисли масову частку Феруму в ній.


2.2. Прийом «Лови помилку!»
Учитель зачитує твердження. Завдання учнів — вибрати з-поміж них правильні.
1.        Ферум — це активний елемент, неметал.
2.        Залізо легко кується.
3.        Ферум розташований у IV групі Періодичної системи хімічних елементів Д. І. Менделєєва.
4.        Формула гематиту — Fe2O3.
5.        Температура плавлення заліза — 1539 °С.
6.        Залізо — метал червоного кольору.
7.        Молекула заліза містить один атом Феруму.
8.        Залізо не має здатності намагнічуватися.
9.        Поблизу м. Делі в Індії знаходиться залізна колона без найменшої плямочки іржі, хоча її вік — майже 2800 років.
10.      Залізо в природі дуже поширене у вільному вигляді.
11.      Заряд ядра атома Феруму — +26.
По завершенні роботи вчитель називає номери правильних тверджень, а учні самостійно виправляють свої помилки й оцінюють власні роботи.

Проаналізуй зміст уривків літературних творів.

Вона часом і у двір виносила папугу у здоровенній сталевій клітці. Круглій такій.
-         А чому в сталевій ?
-         Бо дзьоб у нього такий здоровенний та сильний, що він гілку, завтовшки з палець, - раз ! і перекусив. Ото дзьоб.

                                               (Юрій Логвин. Золоті копита)
На стільці, вигинаючись, лежала пила, в одному місці присипана сталевою тирсою, - Свирид Яковлевич терпугом сточував їй зуби.
                                               (Михайло Стельмах. Велика рідня.)

Визнач і запиши, які властивості сталі зумовили її застосування як матеріалу для виготовлення клітки та пили.

Шаранта, захоплена запорожцями, знялася з якоря і, розпустивши вітрила, пішла в саму гущу турецьких кораблів. Важкі чавунні та мармурові ядра засвистіли над хвилями, трощачи все, що попадалося їм на шляху …
                                               ( Станіслав Тельнюк. Грає синє море)

Визнач і запиши, які властивості чавуну зумовили його застосування як матеріалу для виготовлення гарматних ядер.


Познач кольором або підкресли засоби запобігання корозії, згадувані у фрагментах літературних творів.

                                     Палаш,шишак,панцир зо щитом,
                                     Все буде золотом покрито,
                                     Як тульськії кабатирки:     
                                    Насічка з черню, з образками.
                                                        (Іван Котляревський, Енеїда)

Зате Янь хизувався посрібленими шоломом і острогами, новою кольчугою, що не встигла потемніти, багатим сідлом і ще багатшою вуздечкою, що ряхтіла бронзою та сріблом.
                                                        (Володимир Малик. Черлені щити)

У котрогось знайшовся складаний ножик, і він пропонував його Михайликові в обмін на тоненький шкіряний ремінець з блискучою нікельованою пряжкою.
                                                        ( Микола Олійник. Леся)

Зітхнув не тяжко і не сумно , а як людина, якій це не в новину, увімкнув електричну плитку й поставив на неї велику луджену миску з водою.
                                                        ( Григір Тютюнник. Син приїхав.)


Досліди залежність швидкості ржавіння від різних чинників. Для цього візьми чотири сталеві цвяшки. Один з них змасти олією або машинним мастилом. Другій,  третій і четвертий цвяхи нічим обробляти не треба. Перші два цвяхи до половини занур у посудини з водою ( можна використати пляшечки світлого скла від ліків). Третій цвях поклади у порожню суху посудину. А посудину з четвертим цвяхом заповни (обережно!) окропом по вінця. Щільно закоркуй усі пляшки й спостерігай за змінами. Будь терплячим – цей дослід може тривати від кількох днів до кількох тижнів. Опиши й поясни результати спостережень.
Коментарі

Немає коментарів:

Дописати коментар