Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

понеділок, 24 листопада 2014 р.

Урок 9 клас



Вашій увазі я пропоную розглянути розробку  уроку для  9 класу з органічної хімії. При створенні цього уроку я використовувала програму Power Point.

Урок з теми: Застосування метанолу, етанолу, гліцерину. Отруйність спиртів, їх згубна дія на організм людини. 9 клас.

Ціль: Навчити учнів наводити приклади застосування метанолу, етанолу, гліцерину. Розширити вміння учнів встановлювати причинно – наслідкові звязки між складом, будовою, властивостями та біологічними функціями  цих сполук. Систематизувати та закріпити знання основних теоретичних питань; розширити вміння учнів працювати в групах ,  працювати з додатковою літературою. Розширити і поглибити уяву учнів про шкоду алкоголю на організм людини, соціальним і   екологічним злі алкоголю. Виховати активну життєву позицію учнів, внутрішню антипатію до алкоголю, активних громадян України.

Обладнання і матеріали: Періодична система хімічних елементів                 Д. І Менделєєва, мультимедійний проектор, відеофрагмент. 

Базові поняття й терміни: Спирт, одноатомні та багатоатомні спирти.

Тип уроку:  Комбінований.

Девіз уроку: Скажи мені – і я забуду, покажи мені – і я запам’ятаю !

Структура уроку
1.     Організаційний момент…………………………………………….1-3хв
2.     Актуалізація знань……………………………………………….…1-7хв
3.     Вивчення нового матеріалу……………………………………20 – 22 хв
4.     Закріплення матеріалу……………………………………………...5-8 хв
5.     Домашнє завдання…………………………………………………..1-3 хв
6.     Підсумок уроку……………………………………………………...1-2 хв

Хід уроку
Організаційний момент.
Учитель. Ми сьогодні з Вами продовжимо вивчати тему спирти. І зупинимося на їх застосуванні; та пагубній дії спиртів на організм людини.
Сьогоднішній урок я хочу розпочати словами вірша:
Шляхи пізнання, немов тернисту ниву,
 Ми маємо разом з вами пройти.
 На тім шляху ти лаврів не чекай —
Тоді збереш жаданий урожай.
А поки ти лише засіяв поле,
Тож паростки зелені виглядай.
Щоб ці паростки заколосилися добірним уро­жаєм, потрібна ваша активна робота. Я розраховую на неї та сподіваюся, що дух партнерства допоможе нам у цьому.
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Робота в групах
Клас ділиться на дві групи.
«Хто швидше і правильніше»
Конкурс 1 «Ти мені, я тобі»
По черзі представники груп ставлять питання один одному.
1. Спиртами називають...
2. За кількістю гідроксильних груп спирти поді­ляють...
3. Одноатомні спирти — це...
4. Багатоатомні спирти — це..
5. Представниками одноатомних спиртів є...
6. До багатоатомних спиртів відносять...
Конкурс 2 «Дерево пізнання»
Кожній групі дається конверт із картками. На картках є початок хімічної реакції та її завершен­ня. Учні повинні розмістити їх у коренях дерева (початок хімічної реакції) і в гілках (завершення).
Конкурс 3 «Ланцюжок видозмін»
На екрані показано схему — генетичний лан­цюг органічних сполук. Учні мають заповнити їх конкретними речовинами й записати рівняння ре­акцій.
Оцінюється робота учнів.
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Притча
Учитель. Одного разу Ходжа Насреддін за­йшов до мечеті читати проповідь. «О миряни,— запитав він,— а чи знаєте ви, про що я буду роз­повідати?» «Не знаємо»,— відповіли вони. «Якщо ви не знаєте, тоді про що ж мені з вами розмовля­ти»,— сказав Ходжа Насреддін і пішов з мечеті. Другого дня, коли він прийшов до мечеті та звер­нувся до людей з тим самим запитанням, вони відповіли: «Знаємо!» «Якщо ви знаєте, то про що мені з вами розмовляти?» — відповів Ходжа і зно­ву пішов. На третій день миряни відповіли: «О ша­новний, деякі знають, про що ти розповідатимеш, інші — ні». «Тоді,— сказав Ходжа,— хай ті, хто знають, розкажуть тим, які не знають». І ми зро­бимо так само.
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ( підготували діти свої дослідження)
1. Практична частина. Дія етанолу на білки, вуглеводи.
Діти демонструють дію етанолу на живі клітини.
1.1. За два тижні до того,  в дві тарілки Петрі положили зерна пшениці. Одну підливали водою, а іншу – водою плюс пару крапель етанолу.
1. 2. Беремо дві колби, в одній дистильована вода ,  а в іншій – етанол. В кожну додаємо курячий білок, спостерігаємо зміни яки відбуваються.
1. 3. Беремо дві колби, в одній дистильована вода ,  а в іншій – етанол. В кожну додаємо житній хліб, спостерігаємо зміни яки відбуваються.
2. Використання спиртів
Виступ дітей. Демонструють свою презентацію.
3. Отруйна дія етанолу на організм людини.
Виступ дітей. Демонструють свою презентацію
4. Антиреклама алкоголю
Виступ дітей. Демонструють свою презентацію
ПІДСУМОК УРОКУ
Учитель, Підсумовуючи нашу роботу, я хочу розповісти вам одну легенду.
Колись давно у Стародавньому Китаї жив дуже розумний, але пихатий Мандарин, знатний вельмо­жа. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про його розум. Так минали дні за днями, роки за роками... аж ось кра­їною почали ширитися чутки, що неподалік кордо­ну з'явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Дійшли ці чутки й до Мандарина. Дуже розлютив­ся він: хіба може бути хтось розумніший за нього? Але виду про своє обурення не подав, а запросив мудреця до себе в палац. Сам же задумав обдури­ти ченця. «Я візьму в руки метелика,— вирішив Мандарин,— сховаю його за спиною й запитаю, що в мене в руках — живе чи мертве. Якщо він скаже "живе", я роздушу метелика, а якщо "мертве" — випущу його».
І ось настав день зустрічі. У пишній залі зі­бралося багато людей, усім хотілося послухати словесний поєдинок найрозумніших людей у сві­ті. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися й до зали зайшов невеличкий худорлявий чоловік. Він підійшов до Мандарина, привітався і сказав, що готовий відпо­вісти на будь-яке його запитання. Тоді, зло всміха­ючись, Мандарин промовив: «Скажи-но мені, що я тримаю в руках — живе чи мертве?» Мудрець трохи подумав. Усміхнувся і відповів: «Усе у твоїх руках!» Збентежений Мандарин випустив метели­ка з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи крильцями.
Отже, лише від вас залежить, який шлях ви оберете у своєму житті.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Вивчити параграф підручника.
2. Закінчити думку: «Щоб не стати алкоголіком, треба...».


Коментарі

Немає коментарів:

Дописати коментар