Вимоги до маркування харчових продуктів
Маркування харчових
продуктів здійснюється відповідно до вимог Закону України від 12.05.1991р.
№1023-ХІІ „Про захист прав споживачів ” в редакції Закону від 01.12.2005р.
№3161-ХV та Закону України від 06.09.2005р. № 2809-15 „Про безпечність та
якість харчових продуктів ” та інших відповідних нормативних документів.
Статтею 1 Закону України
„Про безпечність та якість харчових продуктів ” визначено, що неправильно
маркованим вважається харчовий продукт, якщо, зокрема, його етикетка не
відповідає обов’язковим вимогам цього Закону щодо етикетування харчового
продукту. Статтею 38 зазначеного Закону встановлені обов’язкові вимоги до
етикетування харчових продуктів, а також заборонено обіг харчових продуктів,
етикетування яких не відповідає вимогам зазначеної статті.
Перш за
все маркування
продукту, який Ви купуєте, повинно містити інформацію на державній -
українській мові. Згідно з
вимогами технічного регламенту, серед
переліку обов’язкової інформації, яка повинна вказуватись на етикетці харчового
продукту:
·
його назва та склад;
·
кількість харчового продукту у встановлених
одиницях виміру;
·
часові характеристики придатності;
·
умови зберігання;
·
умови та рекомендації використання, якщо
харчовий продукт потребує особливих умов використання;
·
назва та повна адреса і номер телефону
виробника, фактична адреса потужностей (об’єкта) виробництва, а для
імпортованих харчових продуктів назва та повна адреса і номер телефону
імпортера, а також контактні дані підприємства, яке здійснює функції щодо
прийняття претензій від споживача, у разі якщо цим підприємством не є виробник;
·
номер партії виробництва;
·
інформація про наявність чи відсутність у
складі харчового продукту генетично модифікованих організмів;
·
інформація щодо місця походження для харчових
продуктів, які лише упаковані або розфасовані в Україні;
·
поживна (харчова) цінність із позначенням
кількості білків, вуглеводів та жирів у встановлених одиницях виміру на 100 г(100 мл) харчового продукту та
енергетичної цінності (калорійності) вираженої в кДж та/або ккал на 100 г (100 мл) харчового продукту;
·
застереження щодо споживання харчового
продукту певними категоріями споживачів (дітьми, вагітними жінками, літніми
людьми, спортсменами та алергіками), якщо такий продукт може негативно впливати
на їх здоров’я при його споживанні;
·
позначення знака для товарів і послуг, за
яким харчовий продукт реалізується (за наявності);
·
позначення нормативного документа, згідно з
яким виготовлений харчовий продукт вітчизняного виробництва.
·
Щодо переліку інгредієнтів, то їх повинні
зазначати у порядку зменшення їхньої масової частки, яка була використана в
процесі виробництва або приготування харчового продукту.
·
Зазначення складу харчового продукту в
маркуванні є необов’язковим для харчових продуктів, що складаються виключно з
одного інгредієнта, у разі, якщо назва продукту співпадає з назвою інгредієнта
або якщо назва продукту дозволяє однозначно визначити цей інгредієнт.
Маркування харчових
продуктів має містити детальну інформацію про наявність у складі
підсолоджувачів.
Зазначення
інформації про часові характеристики придатності харчового продукту у його
маркуванні не є необхідним для:
·
свіжих фруктів, ягід і овочів, картоплі, які
не очищені від шкірки, не нарізані або не оброблені жодним способом (за
винятком зародків насіння і стручкових плодів (наприклад, пагонів бобових);
·
оцту;
·
кухонної солі, окрім йодованої;
·
цукру у твердій формі;
·
кондитерських виробів, що складаються майже
цілком з ароматизованого цукру та цукру, обробленого за допомогою барвників,
які постачаються виключно закладам ресторанного господарства;
·
м’якого морозива, яке виготовляється у
закладах ресторанного господарства і одразу ж реалізується.
Водночас
повинні зазначатися умови зберігання харчового продукту, за яких
він зберігає свої властивості впродовж строку придатності. В маркуванні харчових продуктів, які
можуть змінювати свої властивості після відкривання герметичного пакування,
повинен вказуватись термін зберігання після відкривання герметичного пакування.
Ще одним важливим
моментом, коли йдеться про харчові продукти, є рекомендації з вживання або
приготування харчових продуктів. Адже харчова продукція повинна містити
інформацію щодо правильного застосування цього продукту так, щоб цей харчовий
продукт був використаний його споживачем за призначенням.
Шрифт,
яким подається інформація на етикетці, відповідно до вимог ТР
не повинен бути меншим ніж 1,8
мм. Якщо ж маркування неможливо виконати шрифтом такого розміру, то
допускається 0,8 мм.
Якщо на пакуванні
харчових продуктів невеликих розмірів (площа однієї сторони не перевищує 10 см2)
неможливо нанести повністю необхідний текст інформації щодо продукту, тоді
інформацію, що характеризує харчовий продукт необхідно розташовувати на
листку-вкладиші, який додають до кожної індивідуальної або групової одиниці пакування.
Немає коментарів:
Дописати коментар